jaapaap.reismee.nl

Paramaribo: het Parijs van Suriname

Gistermiddag en avond zijn we Paramaribo wezen verkennen. Door een eigen privechauffeur afgezet bij een luxe hotel rond half 4.

Nederig zei hij: 'Bel me maar als je opgehaald wil worden!' Toen wij zeiden dat het misschien wel laat op de avond kon worden zei hij: 'Is niet erg!' 'Maar wat ga jij in tussentijd doen dan?' 'Oh, gewoon, beetje hangen. Maakt niet uit.' Dat antwoord krijg je ook op vragen als: 'Hoeveel kost de chauffeur?' en 'Hoe hard mag je hier rijden?' of 'Hoelaat eet men in Suriname' of 'Wie heeft hier voorrang?' enzovoorts.

Eerst even wat geplande tripjes betaald - de koers wordt terplekke op de gok bepaald, dat kost of scheelt je zo een paar tientjes - en toen een eind door de stad gesjouwd. Al snel waren we uitgedroogd en hebben we een terrasje opgezocht. De mensen waren vrolijk en aardig.

Bij de buren hebben we eten besteld. Sip en verlegen kwam de aangeschoten barman ons vertellen dat hij te weinig roti had, en of we wat anders wilden bestellen. Maar de gehaktballen waren ook lekker.

Na het eten zijn we op zoek gegaan naar 't Vat, het beroemde cafe. Daar hebben we een cocktail besteld, was ook al lekker!

Om 10 uur lieten we ons weer ophalen door de stille maar vrolijke chauffeur, die inmiddels meer dan 6 uur had 'gechilled' in de stad. Dat werk wil ik ook.

Reacties

Reacties

Joyk

Jaaapie! Klinkt allemaal superleuk! Hahah die taxichauffeur, I like! Hebben ze daar niet nog zo een baantje voor mij? Ik kan ook wel goed chillen. Veeeel plezier! X

Sander D

Ha kerel! T ziet er goed uit!
Geniet er van! Volgens mij moet dat in Suriname wel lukken! :)

Mama Dita

Ha Jaap
leuk om al die verhalen te lezen, klinkt goed. Ook mooi die foto van Hanneke erbij, het lijkt erg op genieten! Ben erg benieuwd naar jullie tripje en natuurlijk naar ALLES wat jullie daar op de scholen meemaken!
Geniet ervan en als het te warm is, bedenk dan dat ik mijn winterjas al weer aan heb gehad...brrr, wat een klimaat. Groetjes ook van opa, hij mist jou, bekende hij!
KUSS mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!