jaapaap.reismee.nl

Altijd gezellig op Knie Eiland

Trouwe lezers, sorry dat ik jullie de afgelopen dagen niet op de hoogte heb kunnen houden via het weblog. We zijn met z'n zessen naar ‘precies' het midden van Suriname afgereisd, naar een paradijselijk eiland genaamd Knini Paati.

Vrijdagochtend om 04:00 plaatselijke tijd op (niet gedoucht want het water was weg) en om tegen zessen afgezet bij een hotel. 3 uur met een busje, één uur met een boot (de onderste driekwart van Suriname heeft geen wegen), en zo waren we al met al net na elven bij het resort waar we verbleven. Het is zo'n plek waar je regelmatig van die gelukkige, tevreden, voldane genotmomenten ervaart. Wat natuur en sfeer betreft het mooiste vakantieplekje dat ik heb gezien. Die dag heb ik van dat feit genoten, en ‘s avonds hebben we kaaimannen gespot en niet gezien.

Zaterdagochtend zijn we op bezoek geweest in twee dorpen die er heel middeleeuws uitzien, maar waar stiekem wel in elk huis TV staat. De overheid laat de mensen daar hun primitieve leventje leiden. De mensen hoeven zich niet aan de Surinaamse wet te houden maar de overheid betaalt wel bepaalde voorzieningen en stuurt vliegtuigjes in medische noodgevallen.

Compleet verbrand kwam ik terug, en een paar uren laten stapten we weer in de boot om een junglewandeling te maken. Het enige wat ik heb gezien is de grond voor m'n voeten, want de Nelson de gids waarschuwde voor slangen. Na een uur zijn we weer teruggegaan om vervolgens van het zakken van de zon te genieten terwijl we gezellig met z'n allen in bubbelbadachtige watervallen childen.
Zaterdagavond heb ik genoten van ons reisgezelschap (een stuk of tien Surinamers) die aan nog meer cliché verwachtingen voldoen dan je zou denken.

Zondagochtend rustig genoten van de laatste uurtjes op het eiland. Ergens tussen twaalf en één begonnen we aan de terugreis, en om 17:00 werden we opgehaald vanaf het hotel. Nou ja, 18:00, maar wat is het verschil?

Reacties

Reacties

Charles

Leuk Jaap,
Het ziet er niet alleen uit als een paradijs 't klinkt ook zo!
Deze week begint de stage/school neem ik aan?
Suc6, groet aan Han xx

mama Dita

wauw, klinkt heel vakantie achtig, terwijl wij in storm en regen zitten!!
Leuke foto's, krijgen we een beetje indruk van wat jullie beleven.
Veel plezier en knuffels.
mama

lievelingsneef Niels

Hey Jaapaap,
ik geniet van je blog, doet me weer denken aan de tijd dat je sarcastische mails stuurde vanuit Afrika.
Mag van mij nog overdrevener.

Maar even serieus, ga je nog wat doen daar of alleen maar chillen, of noemen ze in Suriname wat jij aan het doen bent gewoon 'werken'?

Veel plezier en groetjes uit het stressvolle Nederland.
Niels

Joyk

Hahah heerlijk hoe je schrijft, je wordt bijna zelf zo een chille (of luie) Surinamer ;) Ik ben jaloers! Have fun Jaapie!!

Allerbeste vriend San

Klinkt als een goed jaapland dat Suriname. Ik sluit me aan bij de lievelingsneef Niels als het gaat om het terugdenken aan je Mozambique-memoires. Eigenlijk ben je best een begenadigd schrijver.

Hopelijk waarderen die Surinaamse kleuters volgende week je net zoals ik, hoewel ik verwacht dat ze je wat serieuzer zullen nemen. Gebruik je positie en je tijd met hen goed: stamp er lekker wat beschaving in! ;) Zou toch mooi zijn als een van die kinderen later vertelt over die Nederlander die ze liet zien dat je chill kan zijn en er toch wat van kan maken in het leven :).

Mochten ze daar nog ergens wat problemen ondervinden in een organisatie, problemen met cultuur en management bijvoorbeeld, dan kan je altijd aanbieden om een cultuurconsultant uit Holland in te laten vliegen. Voor 500 euro per uur kan ik dan etnografisch onderzoek doen en een advies uitschrijven waarin ik rekening houdt met de klassieke alsmede de meer hedendaagse theorieën van de organisatiewetenschap! OK ik ga maar weer eens aan de studie.

Geniet van het paradijs!

Margreet

He Aap,

Mooie start zo van je avontuur, is weer eens wat anders dan in de hangmat bij Serre Poncon waar je hooguit een hagedisje tegen kan komen! Blijft trouwens wel een mooie tekst dat je "op slangen en schorpioenen......"(opzoekertje)
He bij deze nog een hartelijke groet en heel veel genieten daar. liefs Margreet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!