jaapaap.reismee.nl

Update'God zij met ons Suriname'

Vandaag voor ons de derde stage dag. Gelukkig wordt het met de dag leuker. Zowel de kinderen als de leerkrachten lijken langzaam maar zeker te beseffen dat de vakantie nu echt voorbij is. Vandaag heeft de juffrouw voor 'mijn' groep 7 de klas keihard aan het werk gezet, en dat resulteerde er o.a. in dat de kinderen in de pauze zelfs behoefte hebben aan spel en beweging! Het was al een stuk levendiger. Toch wel fijn,

Ook een gesprek gehad met de directrice over de visie en de organisatie van de school. We hebben het erg getroffen: ze heeft vooruitstrevende ambities en steekt er al haar tijd in om de onderwijskwaliteit van deze school te verhogen. Ze kende en beaamde vrijwel alle Nederlandse onderwijsprincipes, maar ze gaf ook aan dat het helaas heel moeilijk is om met zo weinig geld en materiaal de bestaande cultuur in onderwijsland te doorbreken.

Toch goede hoop gekregen, misschien kan het voor beide partijen nog een leerzame tijd worden!

Nielsendus

Hoi Jaap(iemel)

Ik heb weer kostelijk gelachen om je verhaal. ik vind dat je schrijver moet worden. of columnist. ongelofelijk dat culturen zo kunnen verschillen.

veel plezier met stagerlopen daarzo.

kus Niels