jaapaap.reismee.nl

Een halve stage is het halve werk

Zo, beste lezers, daar ben ik weer. Het begint inmiddels wat lastig te worden om nog wat zinnigs te typen. We zijn nu twee dagen over de helft van de stage, en ik zit ook ongeveer op de helft van de verwondering en verbazing. Ik zal het geen sleur noemen, maar de eerste opwinding is er nu wel af. Komt ook grotendeels omdat we doordeweeks gewoon stage lopen, en dan dus niet zo heel veel nieuws meemaken.

Afgelopen weekend zijn we nog wel even de lucht in geweest. Dat op de grond zitten ben je na 5 weken ook wel een keer zat. Ik ben er toen achter gekomen dat het eigenlijk een wonder is dat niet elk sportvliegtuigje al neerstort voor het opgestegen is. Vooral bij het stijgen en landen wiebel je je een slag in de rondte. Gelukkig hadden we een bekwame, ambitieuze en gespierde piloot, die ons vertrouwen vlug wist te winnen. Op de weg terug naar de landingsbaan mocht ik ook even een paar tellen het vliegtuig besturen, en dat valt vies tegen.

Tja, verder zie je Hanneke hier een watermeloen kopen:

En hier zie je het intens domme en verkwistende idee van een Surinaamse bouwvakker om een hor (tegen insecten) te plaatsen in een open hok:

Hier zie je een vertederend, superhoogstwaarschijnlijk autistisch, jongentje van onze stageschool:

En verder nog een voorbeeld van het moderne, objectieve en onderzoek en inzicht nastrevende geschiedenisonderwijs in Suriname:

De groetsels!

Reacties

Reacties

Rob

Hey jaap,

Ik heb gelukkig je blog kunnen vinden, ik typte gewoon in google: "jaapaap blog".

Leuke en interessante verhalen heb je getypt, zeker van genoten tijdens het lezen. Fijn om te weten dat je je vermaakt en dat alles redelijk goed gaat. Ik wil je ook nog bedanken voor je kaartje.

Ik denk dat ik je gerust kan stellen als ik zeg dat het hier in Zwolle alles goed gaat, alleen een schietpartijtje gehad in Holtenbroek. Ik merk dat onze kat je toch wel erg mist, zijn miauwen klinken al bijna als een schreeuw om 'jaap'.

Veel plezier nog op de andere helft van de stage en succes.

Liefs,

Rob

Anton A

Maar eens bij jou kijken. Een vliegtuig bestuurd, klinkt gaaf. Hoe groot zijn die insecten bij jullie trouwens? Ik moest lachen om jouw droge manier van schrijven. Geniet ze en groetjes aan je zusje.

madeleine

He Jaap, leuk om zo te lezen wat jullie mee maken op je stage en daar omheen, in Suriname. Vergeet niet om naast alles waar je je over kunt verbazen ook gewoon lekker te genieten. Neem het zoals het komt ;)
Ben benieuwd naar de rest, groetjes, madeleine

Sander

haha ik ga kapot over dat geschiedenisboek, echte LoL :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!